گزارش برنامه صعود به قله سایت

به نام خدا

گزارش برنامه صعود به قله سایت جمعه مورخ 06/11/1396

سپاس و درود فراوان خداوندی را که طبیعت زیبا آفرید و به ما نیرویی عطا کرد تا از فراز کوه ها نظاره گر آن باشیم.*

معرفی قله و موقعیت جغرافیایی : قله سایت در شرق استان کرج در منطقه حصار در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا و در ابتدای جاده چالوس قرار دارد. اصطلاح سایت به دلیل قرار داشتن تعداد زیادی آنتن های مخابراتی و تلویزیونی و دو رادار بزرگ پدافند هوایی در بالای قله می باشد.

شرح برنامه :

طبق هماهنگی های به عمل آمده با 10 نفر از همنوردان باشگاه ساعت 5:10 صبح از مقابل مسجد کرشته شهریار با سوار بر دو وسیله نقلیه شخصی به سمت منطقه حصار استان کرج حرکت نمودیم و در ساعت 6 صبح به محل پارک وسایل نقلیه رسیدیم و بعد از آماده سازی ها، کوله گردی و معرفی دوستان به سرقدمی خانم افسانه رهگذر و آقای محمد محمودی از مسیر دره ویسه به سمت قله به راه افتادیم و بعد از 30 دقیقه پیمایش و عبور از کنار تونل تازه احداث شده به ابتدای یال سمت راست رسیدیم و الباقی مسیر را از دامنه همان یال که تا انتها شیب ملایم و مسیری سنگی دارد ادامه دادیم و سپس بعد از مدتی پیمایش به سمت بالا سمت راست حرکت کرده و به روی یال رسیدیم و الباقی مسیر را که مسیر خوبی برای صعود می باشد به سرعت ادامه داده و در نهایت در ساعت 8:50 به اولین پناهگاه سنگی (پناهگاه کوچک سنگی) رسیدیم و درهمان محل توقف نمودیم و پس از استراحت و صرف صبحانه در ساعت 9:20 مجددا به سمت قله حرکت کردیم. آب و هوای منطقه در طول حرکت به سمت قله ابری و همراه با کمی باد بوده و در نزدیکی و خود قله ما شاهد مقدار بسیار کمی برف بودیم. بالاخره در ساعت 10:45 صبح به قله رسیده و پس گرفتن تعدادی عکس جاده ی خاکی را که در بالای قله قرار داشت را ادامه دادیم و به آن سوی آنتن های مخابراتی و سپس به جاده ی آسفالتی رسیدیم و پس از پیمایش مقداری از این جاده گروه با سرقدمی سرپرست گرامی آقای ناصر درخشان به سمت چپ و پایین قله و به سمت مسیری که به دره ویسه منتهی میشد حرکت کردیم و پس از کمی پیمایش قبل از رسیدن به دره در محلی توقف نموده و پس از کمی استراحت و صرف میوه دوباره شروع به حرکت نموده و در نهایت به ابتدای دره رسیدیم.