بسم الله الرحمن الرحيم
فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی ج.ا.ا
هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران
هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی شهرستان شهریار

این گروه در سال ۹۱ به همت گروهی از کوه‌نوردان جوان شهرستان شهریار تاسیس و با دعوت به همکاری از پیشکسوتان و علاقه‌مندان به ورزش‌های کوهستانی در قالب گروه کوهنوردی شهریار فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه فعالیت‌های خود را زیر نظر فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران و نیز هیئت کوهنوردی استان تهران به منظور توسعه و ارتقای ورزش کوهنوردی به شکل همگانی و بالا بردن سطح علمی کوهنوردان آغاز نمود . از ابتدای تشکیل گروه کوهنوردی شهریار تا کنون بیش از ۱۵۰ نفر به جمع گروه پیوسته اند که در حدود ۵۰ نفر از افراد را بانوان تشکیل می دهند.

گروه کوهنوردی شهریار فعالیت‌های خود را زیر نظر مجمع، هیئت مدیره و سرپرست گروه پیگیری می‌نماید .
مهم‌ترین فعالیت‌های این گروه ، کوهنوردی و کوه‌پیمایی قله‌های داخل ایران، صعود به قله‌های برون‌مرزی لنین، آرارات، پیمایش مسیرهای طبیعت گردی (اکوتوریست) کویری و جنگلی ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی، مقدماتی تا پیشرفته ورزشهای کوهستانی، امداد و نجات، طبیعت‌گردی (اکوتوریست) در شهرستان شهریار می‌باشد.
هم‌راستا با فعالیت آقایان در زمینه برنامه‌های مختلف آموزشی، کوه‌نوردی و کوهپیمائی، فعالیت‌های بانوان نیز در این راستا ادامه داشته و با رشد چشم‌گیری همراه بوده است. با فعالیت بانوان در این گروه ، در طی این مدت این رشته ورزشی جایگاه خاص خود را در ورزش بانوان در سطح شهرستان ارتقاء بخشیده است. 
آموزش علاقه‌مندان به این رشته ورزشی از سطح مبتدی تا حرفه ای توسط مربیان مجرب فدراسیون از جمله فعالیت های مهم این گروه محسوب می‌شود. 
تقویم سه ماه برنامه‌های گروه در ابتدای هر فصل در اختیار اعضا و سایر علاقه‌مندان این رشته ورزشی قرار می‌گیرد تا افراد بتوانند طبق زمان بندی اجرای برنامه‌ها، حضور و فعالیت‌های خود را در گروه برنامه‌ریزی نمایند. جلسات هفتگی این گروه، هر دوشنبه در دفتر گروه و با حضور اعضای گروه تشکیل می‌شود. در این جلسات به ارائه گزارش برنامه‌های اجرا شده در هفته‌های قبل ، معرفی برنامه‌های پیش‌روی گروه، ارائه مطالب آموزشی، ارائه اخبار جدید دنیای کوه‌نوردی، معرفی کلاس‌های آموزشی و نیز معرفی اعضای جدید گروه و… در این جلسات انجام می‌پذیرد.

مرامنامه اعضاء گروه :   

                                                          
۱ – گروه جمعی از افراد عاشق، منطقی و فرهیخته هستند که آموخته‌اند انسان در پیوند با کوه خرد و اندیشه را بایستی طلب کند. 
۲ – گروه بر این باور اند که کوه تجلی فرهنگ، حیات، استواری و سربلندی طبیعت بوده و راهنمایی است برای دستیابی انسان به قله‌های معرفت در این دنیا . 
۳- گروه بر این باور هستند که باید محیط کوه را از فرهنگ تنگ‌نظری‌ها، تعصب‌ها، ظاهر‌سازی‌ها و سطحی‌نگری‌ها دور نگاه دارند. 
۴- گروه  بر این باور هستند که این سرمایه از گذشتگان به جا مانده است، به بهره‌مندی خود از این نعمت بسنده نکرده و با تبلیغ و تشویق مناسب، بستر استفاده از آن را برای دیگران به ویژه فرزندان و آینده‌گان فراهم می‌کنند.
۵- گروه به تعامل با سایر طبیعت دوستان و نه تقابل و مسابقه با آن‌ها اعتقاد داشته و این تعامل تا سرحد مرزهای ایثار و کرامت انسانی امتداد خواهد داشت.
۶- صعود به بلندی‌های زمین تنها هدف کوه نوردی گروه نبوده، بلکه ارتقای بینش الهی، تقویت احساس وابستگی به محیط زیست و طبیعت، فروتنی در برابر آن و تعالی ارزش‌های انسانی نیز از اهداف اوست.
۷- گروه کمک‌رسانی به همنوردان آسیب دیده یا نیازمند را، وظیفه خود دانسته و در این مورد بدون هیچ گونه تبعیض گروهی یا ملیتی و .. عمل خواهند نمود.
۸- اصلی‌ترین سرمایه و منبع حیات گروه داشتن کوه‌نوردانی با انگیزه، خودباور، متعهد و با توانایی جسمانی مناسب است.
۹- گروه خود را به ارتقای قابلیت‌های تک تک کوه‌نوردان متعهد دانسته و این تعهد را بی‌تکلف در اختیار آن‌ها می‌گذارند.
۱۰- گروه محدودیت منابع و امکانات را مانعی برای ارتقای توانمندی‌های خود و دیگران ندانسته، بلکه آن را فرصتی برای آغاز نوآوری و شکوفایی می‌دانند. 
۱۱- گروه بر این باور است که بر فراز کوه بایستی لبریز از همت و غیرت و در فرود از آن سرشار از تواضع و فروتنی باشند.
۱۲- گروه همه موجودات را صرف‌نظر از شکل ظاهری، دارای حیات دانسته، بر خود واجب می‌دانند که مانع از تعرض ارادی یا غیر ارادی به آن‌ها، در محیط کوهستان شوند.
۱۳- گروه موفقیت‌های خود را متعلق به جامعه  کوه‌نوردی دانسته و در برنامه‌های گروهی موفقیت جمع را هم چون موفقیت خویش در نظر می‌گیرند و هم‌چنین احترام و پیروی از قوانین، پیشکسوت و سرپرستان گروه را بر خود لازم می دانند.

روابط عمومی گروه کوه نوردی شهریار – سال ۱۳۹۱